مقالات

بررسی جامع مخزن آب در جابان،رودهن،بومهن

مخزن پلی اتیلن در رودهن

در مناطق جابان، رودهن و بومهن، انواع مخازن آب پلی اتیلن مورد استفاده قرار می‌گیرند که برای حفظ و ذخیره‌سازی آب طراحی شده‌اند. این مخازن در شکل‌ها، اندازه‌ها و ظرفیت‌های متفاوتی عرضه می‌شوند. میان انواع مخازن موجود، مخزن آب پلی اتیلن و مخزن آب گالوانیزه بیشترین محبوبیت را از گذشته تاکنون در ایران کسب کرده‌اند. با این حال، به دلیل ویژگی‌های برجسته مخازن پلی اتیلن ساخته شده از مواد اولیه بهداشتی و باکیفیت، استفاده از مخازن فلزی کمتر مورد توجه قرار گرفته است، مگر در مواردی که نیاز به ابعاد خاصی از مخزن وجود داشته باشد یا محل قرارگیری مخزن به نحوی باشد که احتمال برخورد اجسام به آن یا قرارگیری در معرض حرارت وجود داشته باشد. به طور کلی، برای کاربردهای خانگی و صنعتی، استفاده از مخازن پلی اتیلن توصیه می‌شود.

 

تعدای مخزن آب آبی رنگ بزرگ، در فضای خارج از شهر.

میان انواع مخازن موجود، مخزن آب پلی اتیلن و مخزن آب گالوانیزه بیشترین محبوبیت را کسب کرده‌اند.

 

 

انواع مخزن ذخیره آب ساختمان دجابان،رودهن،بومهن:

مخازن آب در مناطق جابان، رودهن و بومهن به واسطه ویژگی‌های متمایزی که دارند، می‌توانند در دسته‌بندی‌های مختلفی قرار بگیرند. یکی از مهم‌ترین معیارها برای دسته‌بندی این مخازن، نوع مواد اولیه‌ای است که در ساخت آنها به کار رفته است. گذشته از این، در گذشته استفاده از مخازن فلزی (گالوانیزه) بیشتر رواج داشت، اما امروزه مخازن آب پلی اتیلن به دلیل ویژگی‌های برترشان، جایگاه ویژه‌ای یافته‌اند. این مخازن علاوه بر قیمت مناسب در مقایسه با سایر مناطق، برای استفاده در باغ‌ها و باغچه‌ها نیز مناسب هستند.

مخازن آب جابان، رودهن و بومهن به گونه‌ای طراحی شده‌اند که کاملا ضدجلبک و ضدخزه بوده و برای اقلیم‌های مختلف مناسب‌اند. این مخازن در دمای -۲۰ تا +۷۰ درجه سلسیوس دچار یخ‌زدگی یا بوگرفتگی نمی‌شوند، که این خاصیت به لطف ساختار سه لایه آنها است. لایه سوم این مخازن به رنگ مشکی و مجهز به فیلتر UV است که از نفوذ اشعه‌های مضر خورشیدی جلوگیری می‌کند. در ادامه به تفصیل در مورد ویژگی‌ها و کاربرد هر یک از این سه لایه بحث خواهد شد.

 

تعداد زیادی مخزن آب آبی رنگ. در فضای بیرون.

در مناطق خارج از شهر، باید مخزن آب را متناسب با شرایط آب و هوایی انتخاب کنید.

 

 

مشخصات لایه های مخزن آب در جابان،رودهن،بومهن

در ساختار مخازن آب پلی اتیلن مورد استفاده در مناطق جابان، رودهن و بومهن، سه لایه اصلی تعبیه شده است که هر یک ویژگی‌های خاصی دارند:

1 – لایه اول (بیرونی)

این لایه، که در بیرون مخزن قرار دارد، به رنگ سفید بوده و در برابر شرایط جوی و اشعه‌های ماورای بنفش مقاوم است. رنگ سفید این لایه به حفظ دمای داخلی مخزن کمک کرده و از گرم شدن بیش از حد آب بر اثر تابش خورشید جلوگیری می‌کند.

 

2 – لایه دوم (میانی)

لایه میانی که به رنگ مشکی است، نقش یک فیلتر نوری را ایفا کرده و از ورود نور خورشید به داخل مخزن جلوگیری می‌کند. این خاصیت مانع از رشد جلبک و خزه در داخل مخزن شده و به استحکام کلی ساختار مخزن نیز کمک می‌کند.

 

3 – لایه سوم (داخلی)

لایه داخلی که با آب و مواد ذخیره شده درون مخزن در تماس مستقیم است، طوری طراحی شده که هیچ تاثیری بر کیفیت آب داخل مخزن ندارد. این لایه از مواد بهداشتی و سازگار با مواد غذایی (Food Grade) ساخته شده است.

مواد به کار رفته در ساخت این مخازن از پتروشیمی تبریز و با کد 3840 تهیه شده‌اند که از سوی سازمان غذا و دارو تایید شده‌اند. این اطمینان را به شما می‌دهد که مخزن آب شما برای ذخیره آب آشامیدنی و سایر مصارف بهداشتی کاملا مناسب و ایمن است.

 

دو عدد تانکر آب پلی اتیلن، به رنگ آبی.

مواد اولیه این مخازن از پتروشیمی تبریز و با کد 3840 تهیه شده‌اند.

 

 

مخزن آب در جابان،رودهن،بومهن بومهن چگونه است ؟

مخازن آب در منطقه‌های جابان، رودهن و بومهن با تنوعی از یک لایه تا سه لایه تولید می‌شوند و با ضمانتنامه معتبری از شرکت آذین به مشتریان عرضه می‌گردند. علی‌رغم شایعات مبنی بر تولید باکتری توسط این مخازن سه لایه، باید توجه داشت که این ادعاها بی‌اساس هستند. مخازن آب ساخته شده در این مناطق به طور کامل آنتی باکتریال و ضد جلبک طراحی شده‌اند که این خاصیت به دلیل ساختار سه لایه آنها و عدم عبور نور خورشید از لایه سوم تضمین می‌شود. این ویژگی‌ها باعث می‌شود آب درون مخزن برای مدت طولانی تازه و بدون بو باقی بماند. تضمین کیفیت این مخازن با ارائه ضمانت‌نامه ۱۰ ساله به صورت کتبی نیز تقویت می‌شود.

این مخازن در اندازه‌های متفاوتی از ۱۰۰ لیتر تا ۲۰ هزار لیتر تولید می‌شوند و برای استفاده در مناطق با شرایط آب و هوایی متفاوت از جمله مناطق بسیار گرم و کم آب ایران مناسب هستند. نصب آنها در فضاهای باز که در معرض تابش مستقیم خورشید هستند نیازمند توجه ویژه به عایق‌بندی برای جلوگیری از گرم شدن بیش از حد آب است. در زمستان‌ها نیز، عایق‌بندی از یخ زدگی آب درون مخزن جلوگیری می‌کند.

پیش از این، استفاده از مخازن گالوانیزه برای ذخیره آب رایج بود که به دلیل تابش خورشید و گرمای هوا، آب درون آن‌ها بسیار گرم می‌شد و در زمستان‌ها به سرعت یخ می‌زد. اما با ظهور مخازن پلی اتیلن در ایران، این مشکلات به طور چشمگیری کاهش یافته است. قیمت این مخازن نیز با توجه به حجم و کیفیت متفاوت است، اما در کل، قیمت مناسبی دارند و به عنوان گزینه‌ای اقتصادی برای ذخیره آب مطرح هستند.

 

یک محزن آب سیاه رنگ.

این مخازن در اندازه‌های متفاوتی از ۱۰۰ لیتر تا ۲۰ هزار لیتر تولید می‌شوند.

 

مخازن پلی اتیلن جابان،رودهن،بومهن در برابر تغییرات دما مقاومت بیشتری دارند

با آمدن مخازن آب پلی اتیلن به بازارهای داخلی ایران، بخصوص در مناطقی چون جابان، رودهن و بومهن، بسیاری از نیازهای مربوط به ذخیره‌سازی آب در سطح کشور تا حد قابل توجهی برطرف شده است. با این حال، هنوز در برخی شهرهای بسیار گرم مانند آبادان و اهواز یا نقاط سردسیری نظیر اردبیل و زنجان، مسئله تنظیم دمای آب در فصول مختلف سال چالش‌برانگیز است. افراد در این مناطق به دنبال راهکارهایی برای خنک نگه داشتن آب در تابستان و جلوگیری از یخ زدگی آن در زمستان هستند. علاوه بر این، محصولات شرکت هما پلاست شیراز نیز با قابلیت مقاومت در برابر دگرگونی‌های دمایی، به عنوان گزینه‌ای مطمئن شناخته می‌شوند.

 

روش های پیشگیری از گرم شدن و کاهش دمای مخازن آب در جابان،رودهن،بومهن :

1 – سایه‌بانی را برای مخزن آب خود تدارک ببینید تا از تابش مستقیم نور خورشید جلوگیری کنید.

2 – اطمینان حاصل کنید که آب درون مخزن به طور مداوم در جریان است تا از تجمع و رکود آب پرهیز شود.

3 – برای جلوگیری از افت و خیزهای شدید دمایی، مخزن را با مواد عایق بپوشانید یا از یک منبع انبساط ساخته شده از پلی اتیلن بهره ببرید.

 

دو عدد مخزن آب پلی اتیلن به رنگ های آبی و قرمز.

این نوع مخازن در ارتفاع‌های مختلفی تولید می‌شوند تا با نیازها و محدودیت‌های فضایی مختلف سازگار باشند.

 

شکل هندسی مخازن عمودی و افقی در جابان، رودهن،بومهن :

مخازن آب در مناطق جابان، رودهن، و بومهن به دو صورت عمودی و افقی طراحی و ساخته می‌شوند. مخازن عمودی که به شکل استوانه‌های ایستاده هستند، بر پایه‌هایی که از جنس خود مخزن هستند و در طراحی آن‌ها پیش‌بینی شده است، استوار می‌شوند. این نوع مخازن در ارتفاع‌های مختلفی تولید می‌شوند تا با نیازها و محدودیت‌های فضایی مختلف سازگار باشند.

در مقابل، مخازن افقی که به صورت استوانه‌های خوابیده طراحی شده‌اند، برای جاهایی مناسب هستند که محدودیت ارتفاع وجود دارد اما فضای کافی در عرض و طول موجود است. این مخازن معمولا سنگین‌تر هستند و به همین دلیل ممکن است قیمت بیشتری نسبت به مخازن عمودی هم حجم داشته باشند، اما این تفاوت قیمت لزوما نشان‌دهنده تفاوت در کیفیت نیست. هر دو نوع مخزن با رعایت استانداردهای کیفیت و در شرایط مناسب می‌توانند عمری طولانی داشته باشند.

انتخاب بین مخازن عمودی و افقی بستگی به فضای موجود، نیازهای ذخیره‌سازی و ترجیحات شخصی دارد. هر دو نوع مخزن طراحی‌هایی هستند که می‌توانند به خوبی در شرایط مختلف از پس نیازهای ذخیره‌سازی آب برآیند.

 

چند عدد مخزن آب پلی اتیلن، در رنگ های آبی، مشکی و سفید.

مخازن پلی اتیلن جابان،رودهن،بومهن در برابر تغییرات دما مقاومت بیشتری دارند.

 

جمع بندی

در نهایت، انتخاب مخزن آب مناسب برای مناطقی چون جابان، رودهن، و بومهن به فاکتورهایی نظیر فضای موجود، نیازهای خاص ذخیره‌سازی و ترجیحات فردی بستگی دارد. مخازن عمودی و افقی هر دو با ویژگی‌های منحصر به فرد خود، پاسخ‌گوی نیازهای مختلف هستند و می‌توانند در شرایط استاندارد، سال‌ها خدمت کنند. همانطور که “ارسطو”، فیلسوف بزرگ یونانی، می‌گوید: “کیفیت نه اتفاقی است و نه از تعداد می‌آید، بلکه از تلاش مداوم برای رسیدن به تعالی ناشی می‌شود”. این جمله می‌تواند به خوبی به انتخاب مخازن آب باکیفیت اطلاق شود که با دقت و توجه به جزئیات طراحی و ساخته می‌شوند. بنابراین، در انتخاب مخزن آب خود، به جزئیات و ویژگی‌هایی که بر کیفیت و عملکرد آن تاثیر می‌گذارند توجه داشته باشید تا از یک انتخاب مطمئن و پایدار بهره‌مند شوید.

 

مخزن پلاس

سوالات متداول

1 – طول عمر مخازن آب پلی اتیلن چقدر است؟

طول عمر مخازن آب پلی اتیلن به شرایط نگهداری و کیفیت مواد اولیه به کار رفته در ساخت آن بستگی دارد، اما به طور معمول می‌توان انتظار داشت که این مخازن بین ۱۰ تا ۱۵ سال کارایی داشته باشند.

2 – چگونه می‌توان از رشد جلبک در مخازن آب پلاستیکی جلوگیری کرد؟

جلوگیری از رشد جلبک در مخازن آب پلاستیکی با قرار دادن مخزن در مکانی که از تابش مستقیم نور خورشید به دور است و استفاده از مخازن با لایه‌های محافظ UV میسر می‌شود. همچنین، نگهداری آب تمیز و اجتناب از ساکن بودن طولانی مدت آب درون مخزن از رشد جلبک‌ها پیشگیری می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *